Jönköpings kommun

Bibliotek

På Bäckadalsgymnasiets bibliotek kan du som elev få hjälp med informations- och boksökning, låna dina läroböcker och få boktips. En plats för lugn och ro.

Böcker på en hylla i ett bibliotek.

Bäckadalsgymnasiet har bibliotek både i lokalerna på TTC och i Hus 2. Här kan du finna lugn och ro samt information till ditt skolarbete. Det finns skönlitteratur, facklitteratur, och tidskrifter för utlån. Det är här du som elev lånar dina läromedel.

Biblioteket i hus 2 står alltid öppet mellan klockan 8.00 och 15.00 och där finns också bibliotekarie till hands.

Biblioteket TTC står centralt och öppet hela dagen. Behöver du hjälp med något finns bibliotekarien bara ett meddelande bort. Kontaktuppgifter finns längst ner på sidan.

Välkommen till Bäckadalsgymnasiets bibliotek!

Jönköpings gymnasiegemensamma skolbibliotek Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Stadsbiblioteket i Jönköpings katalog Länk till annan webbplats.

Låneinformation

Lånetid
Läromedel har normalt en lånetid på ett läsår.
Vänligen återlämna läromedlet så fort kursen är slut, så att den som börjar kursen efter dig får låna den. Lånetid på läromedel kan endast förnyas hos bibliotekspersonal. Lånen är personliga och du får inte låna ut dem , och du förbinder dig att återlämna dem till skolbiblioteket.

Biblioteksböcker/medier har normalt en lånetid på fyra veckor.
Dessa kan lånas om max två gånger. Du kan själv göra omlån när du loggar in på ditt bibliotekskonto.

Påminnelse och räkning
Lämnar du inte tillbaka dina lån efter lånetidens slut skickas två påminnelser till dig via epost.

Om du inte återlämnar dina lån trots detta får du hem en räkning på inköpskostnaden. Återlämnar du boken till skolbiblioteket direkt efter att du fått en faktura så stryks den (makuleras).

Mina lån

Vill du se dina lån?

Mina lån Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

E-post: UBF-BD-Bibliotek@jonkoping.se

Sara Sjökvist