Aktiviteter utanför lektionstid

På Bäckadalsgymnasiet har alla elever möjlighet till fria aktiviteter under raster och håltimmar samt efter skolan slut.

Att ha möjlighet till spontana idrottsaktiviter efter skoltid är inte självklart för alla gymnasieskolor. Bäckadalsgymnasiet ligger steget före och tror på att rörelse och gemenskap också ger våra elever ökad prestation- och koncentrationsförmåga i skolan.

Skolan satsar mycket på möjligheten till aktiviteter under raster och efter skolans slut.

• I Hus 1 finns det pingis- och biljardbord (källaren).
  • I våra lokaler på TTC har vi pingisbord.
  • Skolans gym (som ligger mellan hus 1 och 2) är öppet för elever på måndagar och torsdagar klockan 15.30 till 16.30.
  • På fredagar mellan 14.30 och 16.00 har du som elev tillgång till Idrottshuset, vid Västra torget i Jönköping. Där kan du delta i fria, spontana idrottsaktiviteter, till exempel spela fotboll, basket eller innebandy med dina kompisar. Ni bestämmer själva vad ni vill spela. En möjlighet för dig som vill idrotta och träffa kompisar efter skolan.

Turneringar och aktiviteter med andra skolor

Bäckadal är med och anordnar turneringar tillsammans med andra gymnasieskolor. Skolan har bland annat varit med och arrangerat en fotbollsturnering tillsammans med andra gymnasieskolor.

Anmäl dig till vår fritidsledare Jasmina om du vill vara med. Alla aktiviteter som anordnas på skolan och i Idrottshuset är kostnadsfria.

Du hittar information om våra aktiviteter på Vklass.

Jasmina Tomasevic, fritidsledare
Telefon 036-10 70 40